Vonatpótlóval az újhelyi oldalba

Évek óta, állomásközről állomásközre újítják fel a Szerencs-Sátoraljaújhely vasútvonalat, illetve lassan a villamosítás is befejezéséhez közelít. 2016 őszén vonatpótlóztunk egyet öcsémmel, egyrészt az arra járó Ikarus 256-osokon való utazás élménye miatt, másrészt az akkor még viszonylag nagyszámú sátoraljaújhelyi és sárospataki Ikarusok fotózása végett.

 

Szerencsig vonattal mentünk, ahol a megszokott V43-as mellett egy részben vezérlőkocsiból átalakított gyomirtó szerelvény fogadott.

 

A hátsó vágányokon pedig egy magánvasúti Sulzer, valamint a 188-as Bz.

 

Időközben újabb V43-as érkezett Nyíregyházáról, valamint kilőttük az egy szem Ikarust is a fordulóban.

 

Hamarosan megérkezett két vonatpótló Újhelyből. Minden vont kétféle útvonalon volt pótolva: aki Patakra és Újhelybe igyekezett, az a gyorsabb, 37-es úton végigszaladó járattal utazhatott, aki ráért, vagy a közbelső településekre utazott, az a falvakat felfűző falujáróval.

 

 

Utóbbin szinte kivétel nélkül Ikarus 256-osok közlekedtek, nem volt kérdés, hogy mi is azt választottuk. Olaszliszka-Tolcsván volt pár perc tartózkodás, itt „kereszteztünk” a szembejövő busszal is.

 

 

Sátoraljaújhely igazi kánaánnak bizonyult az Ikarusok szempontjából, még egy 266-ost is sikerült lefotózni.

 

 

A DUM-023-nak szintén örültem: csíkos festésű, még Borsod Volános feliratú, trilexes Ikarus 250.67-es. 1989-es kocsi, 1995-ig Magdeburgban közlekedett, akkor került Borsodba. 2017 elején, pár hónappal a képek készítése után sajnos selejtezésre került, pedig szerintem ideális nosztalgia jármű lett volna.

 

 

További Ikarusok, köztük a vonatpótlós 256-osok. Az új és használt buszok beszerzése miatt a fotók készítése óta a Zemplénben is minimálisra csökkent a számuk.

 

 

A 37-es úton közlekedő járat E95-ösei is itt ólálkodtak a közelben, valamint egy kakukktojás Debrecenből. A sátoraljaújhelyi állomásnak amúgy érdekes hangulatot adnak a különféle vágányokon tárolt, selejtezett vasúti járművek, melyeket itt bontanak.

 

Kis belvárosi séta után a BPR-122-vel elindultunk Sárospatakra.

És hamarosan meg is érkeztünk.

 

 

 

Itt szintén számos Ikarus várt minket, legtöbbjük hétvégi pihenőjét töltötte itt.

 

 

Annak örülök, hogy három, eddig általam még nem fotózott Ikarus 266-ost is sikerült elkapni. Mint köztudott, fél évvel később BAZ megye és egyben az ország utolsó közforgalmú 266-osa is selejtezésre került.

 

Egy, ezúttal nem vonatpótlós 256-os, és egy Credo, hogy újabb jármű is legyen az oldalon.

 

Csíkos festésű E95-ös már csak elvétve akad, jó, hogy ilyen is a fényképező elé került. 1994-2001 között összesen 19 darab Scania alvázas Ikarus-EAG 395/E95 érkezett a Borsod Volánhoz, az utolsó (HTR-840) már új homlok- és hátfallal. 2008-tól kezdtek eltűnni a csíkok, az első példány selejtezésére 2011-ben került sor. A korábban a távolsági járatok gerincét adó járműtípus manapság részben selejtezés alatt áll, részben rövidebb helyközi járatokra került át.

Végül még egy MAN, majd nemsokára hazaindultunk.

Főoldal